مقدمه:

کمپانی یونکس در ادوار مختلف در ساخت راکت بدمینتون همیشه پیشتاز بوده است. این شرکت حدودا از سال ۲۰۰۴ به بعد ساختار فریم راکتهای خود را از حالت تخم مرغی (کربنکسی) به شکل سرتخت (Isometric) تغییر داده است. باید بدانیم که نوع فریم هیچ ربطی به حمله ای یا دفاعی بودن راکت ندارد!!

چرا اکثر راکتهایی که تولید میشود سرتخت(ایزومتریک) است ؟

شرکت یونکس سردمدار تغییر و تحول در فریم راکتها است. این شرکت اینگونه عنوان میکند  که در این تکنولوژی فریم راکتها مربعی طراحی شده تا زه‌ها ( نخ‌ها) در راستای عمودی و افقی در تمام جهات نقاط بیشتری را احاطه کنند. در واقع در این نوع فریم‌ها نسبت به فریم‌های قبلی (تخم مرغی شکل) فضای بیشتری به بازیکنان در ضربات می‌دهد. پس علت سرتخت بودن راکتها مشخص شد.

ایزومتریک

چه راکت یونکسی برای ما مناسب است ؟ 

باید توجه داشته باشیم که بستگی به نوع بازی خودمان ، راکت مناسب را انتخاب کنیم. بعنوان مثال اگر سبک بازی ما کنترلی هست بدنبال راکت حمله ای نباشیم !! چرا ؟

یونکس یکی از کمپانی های برتر در راهنمایی و انتخاب راکت برای بازیکنان است. راکتهای این کمپانی به چند دسته اصلی تقسیم میشوند و بازیکنان به فراخور سبک بازیشان میتوانند راکت مناسب خود را انتخاب نمایند.

راکت هایی که سرسنگین هستند مانند ولتریک ها و آستراکس ها برای بازیکنانی که سبک بازیشان حمله ای و اسمش زن هستند ، طراحی شده است ، ولی این را در نظر بگیرید که مچ قوی باشد ، چون راکت سرسنگین به مچ فشار می آورد.

اگر سبک بازی کنترلی هست بدنبال راکتی سرسبک باشید و از لحاظ وزنی سبک باشد مانند خانواده آرک سایبرها که راکتهایی تدافعی دارد.

بازیکنانی که دوبل یا درایو سریع بازی میکنند ، باید بدنبال راکت سر سبک باشند که گشتاور سر راکت سریع باشد تا راکت تیز و پرقدرت بوده که این خصوصیت در خانواده نانوری ها است.

اما فصلی جدید و نوآورانه در راکتهای یونکس هست که نه سرسبک و نه سرسنگین بوده (EVEN BALANCE) و طراحی راکتها طوریست که یکطرف حمله ای و طرف دیگر کنترلی میباشد که خانواده دیورا ها را تشکیل میدهد.

پس با یک مشاوره و مطالعه خوب میتوانید راکت دلخواه خود را انتخاب نمایید.

انتخاب راکت یونکس

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *